Plnohodnotná strava

Aby byla naše strava plnohodnotná, měla by obsahovat všechny důležité látky. K nim patří látky stavební, látky sloužící jako zdroj energie a látky ochranné. Bílkoviny jsou základním stavebním materiálem našeho těla. Zdrojem jsou především luštěniny, ořechy, obiloviny, mléko, maso, ryby, vejce a ze zeleniny například kapusta.  Jako zdroje energie slouží především glycidy (tj. škroby a cukry), a tuky. Zdrojem glycidů jsou obiloviny, brambory, zelenina, ovoce. Zdrojem zdravých tuků jsou všechny ořechy a různá semena. Ochrannými složkami plnohodnotné stravy jsou například minerály a vitamíny. Minerály mají velký podíl na správném využití vitamínů a na rozdíl od nich se neničí vařením. V kvalitní a plnohodnotné výživě nesmí chybět ani vláknina a voda. Dostatečná, vyvážená a plnohodnotná strava dodává tělu látky potřebné k růstu, výstavbě a obnově tkání, energii pro všechny činnosti a chrání nás před negativními vlivy prostředí, kterým jsme vystaveni.

 

Slovníček pojmů pro Vás průběžně doplňujeme a aktualizujeme.
Chybí Vám nějaký pojem související s výživou v nemoci? Napište nám jej!

Nový pojem do slovníčku

 
Infolinka ZDARMA

Po - pá | 8 - 16
800 110 000

Logo Nutridrink

NUTRITEST